Citat:
Ursprungligen postat av cecilia.
Tack för fina svar! Det är värdefullt att få input i förväg!!
Ok .. hade först ett hotel på g i Fira, men efter lite läsning var jag inne på Perissa istället. Det ligger ju närmre flyget också, vi åker tidigt. Men .. tänker man sig att hyra bil och åka runt, kanske Fira ändå är att föredra?
Men jag antar man kan hyra bil också vid Perissa?
Låter bergigt att köra på SanTorini, är det meckigt? Är iofs en van bilist, undvika att råka ut för ngt när jag åker ensam för barn.
|
Det är inga problem att köra på Santorini, tycker snarare att vägarna är bättre där än på många andra öar.
Santorini är inte så bergigt som t.ex. Kalymnos, det är mer resterna av den vulkaniska verksamheten som gjort ön så annorlunda.
Vi bodde i Perissa, hotellet hette Honeymoon Beach, tyckte det var bra! (
Edit: ser att Malina också gillade det 
) Ligger inte precis vid stranden, kanske 100 meter från så man slipper störningar därifrån. Något som förvånade mig var att det spelades musik på hög volym på många strandnära barer, var inte så förtjust av tanken att höra det där halva nätterna...
Men, så plötsligt var det tyst, tror klockan inte var mer än 18, eller så! På kvällen var det låg musik (som inte hördes till hotellet) och låg puls.
Jag föredrar Perissa för att där finns fina stränder, i Kamara ligger det många större hotell, och närheten till flygplatsen kan vara störande (i Kamara alltså).
Fira ligger mer på en bergskant, där finns inga fina stränder.
Se här: