Sv: 15 dagar i juni, västra Kreta, livets goda stund
Härligt att komma hem och känna sig så nöjd med ännu en underbar resa. Varje resa har ju sin charm.
Precis som att varje ö har sin egen charm.
Själv tycker jag inte att varje resa behöver övergå de andra, men den kan vara helt underbar ändå!
Jag har intryck av att du och din hustru uppskattar god mat, riktigt god kretensisk mat, hemlagat och vällagat. Skulle vara roligt att höra vilka tavernor ni har som favoriter i Paleochora, Paul.
Vi tycker att man äter mycket gott och rimligt i Paleochora. Några av våra favoriter är Ouzeria Pandelis, Ostria (som nu bytt namn til något med V...., jag har glömt det nya namnet, kanske var det Veggia eller liknande?), Odysseus (kanske mer förr än i år, men de har fortfarande den allra bästa pizzan jag kan få, om jag nu ska ha en pizza för en gångs skull) och inte minst Portofino där vi tycker de har mycket bra mat. Vi åt också en enkel lunch på Oriental Bay (som Fysimera rekommenderade) och våra två rätter var så välsmakande, moussakan bland de bästa vi fått och kycklingen med potatisen så gott kryddat att vi gärna går dit igen.
Senast redigerad av Marianne den 2012-07-08 klockan 15:08.
|