Visa ett inlägg
Gammal 2005-12-10, 22:41
Eirini Eirini är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005
Standard Sv: restaurang i Kallithea

Hej Karin!

"Turistanpassat" är en sak. "Gjort för turister" är något helt annat.

Trakigt att du missuppfattar vad jag menar! Vi kan fortsatta att diskutera hur jag ordagrant har uttryckt mej om du vill men med privata mail, men jag tycker det ar battre att fortsatta traden som handlar om ovanliga resturanger i Aten.

Det du kallar för "turistanpassat" är ju bara ett sätt att ge bättre service till alla som inte talar det egna språket. Och om det kommer många utlänningar till ett visst ställe, vill man ju ge dem service, eller hur?

Det ar val kanonbra att det finns stallen for alla manniskor! Jag bara sa att JAG vill hellre urforska platser dar folk bor och lever. Jag ar nyfiken av mej!

I Stockholm finns det flera sådana ställen i centrum, där prislistor, menyer etc står på engelska också. Inte tycker jag att det på något sätt gör dessa delar sämre eller mindre svenska...

Jag har aldrig sagt att det ar battre eller samre, bara att jag tyckte att det ar jattekul att det finns de som uppskattar att se annat an turistanpassade omraden som Plaka!!
Darmed har jag inte sagt att Plaka inte ska besokas. Det ar ett fint omrade att strova omkring i, speciellt pa vintern.

Nu tycker jag att traden om speciella resturanger och tavernor i Aten ska fortsatta!!!!!
Svara med citat