Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-23, 14:00
Ponika Ponika är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2011
Standard Sv: Har någon av er blivit magsjuka av att äta kyckling på rest?

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Skönt att han är på bättringsvägen. Förstår att du vill vara försiktig. Efter en svår infektion blir ju de allra flesta lite mer varsamma. Vissa livsmedel finns ju också mer kända risker med även om salmonella, shigella, campylobacter kan dyka upp även här hemma. Jag gillar långkoken och den traditionella grekiska maten som det borde vara mindre risker med än grillat och snabbmat men ändå blev jag sjuk en gång. Smittkällan kan finnas på så många ställen så det kan vara svårt att skydda sig. Däremot är det vetenskapligt bevisat att en whiskey eller raki före maten eller vid någon annan tidpunkt inte gör någon som helst nytta för att förebygga maginfektionder om den tas invärtes. I måttliga kan det ju vara trevligt ur en annan aspekt.

Eva
Sant, dom kan dyka upp här hemma oxå, känns bara lite tråkigt att just bli sjuk utomlands, när man vill må som bäst! Speciellt om man blir sjuk när man ska åka båt i 3 t och flyga i 4 t Ja det är ju svårt att skydda sig från detta, man måste (och vill ju) äta deras goda mat! Nja, det med whiskey hoppar jag nog över, för det gillar jag inte. Kan ta en San Fransisco på Prime Fast bara en, med tanke på att

jag ju har diabetes. Så då får jag ju oftast be om sallad ist för pommes el ris, och det är ju inte lika gott (älskar potatis i alla former) Så det med maten är ju lite kruxigt för mej som gillar en stor tallrik med mat på med alla tillbehör
Svara med citat