Sv: Blandade frågor om Lardos på Rhodos.
Jag heter Maria Eriksen och är mamma till Hannes som startade denna frågetråd. Det bär alltså av till Rhodos på söndag.
Länge sedan vi var i Grekland och jag hoppas att vi inte blir besvikna. Vi är vana resenärer och uppskattar livet utanför de värsta turiststråken.
Vi är såklart medvetna om att Rhodos är en hårt exploaterad ö, men denna resa är också mest för rekreation.
Vi beställde en billig resa genom Apollo. Vi är inte kräsna gällande boende, men blev ändå lite besvikna då det inte klart framkom att vårt hotell Belmare ligger i Lothiarika och inte i Lardos som vi trodde.
Vi hoppas på att inte behöva åka in till Lardos/Pefkos för att bada och äta varje dag/kväll.
Vad kostar en taxi in till dessa orter? Vi är ju fyra personer så jag antar att det inte lönar sig med buss?
Är lite orolig för stranden med. Är det okej att bada i Lothiarika (rättstavat)?
Vi hoppas på två veckor med sol, god mat och lite upplevelser. Funderar bla på att ta oss till någon av de tre näraliggande öarna. Vilken rekomenderar ni? Fungerar det att boka övernatting på plats så här under hösäsong på Symi, Tilos och Chalki? Prisbild?
Hur tar man sig enklast och billigast till Rhodos stad?
Vi hoppas på en skön semester, men har annars totalt fastnat för Kuba och central/sydamerika som resmål. Äventyr!
Må väl alla!
Maria (Hannes mamma)
|