Alla bussar stannar på ungefär samma ställe i Apollonia, Antingen på torget eller i korsningen som ligger strax ovanför och det är inte många meter emellan. Busstrafiken på Sifnos fungerar föredömligt. Bussarna är alltid i tid, skyltningen är tydlig och det finns ganska gott om förbindelser, åtminstone mitt i sommaren. Men det kan ju vara annorlunda i september när ni åker. Från Apollonia kan du ta dig till Kamares, Kastro, Cheronissos, Faros, Platy Gialos och Vathy.
Men har ni möjlighet så är det nog inte dumt att hyra bil några dagar. Sifnos är verkligen en vacker och sevärd ö och det är förstås lättare att ta sig till olika platser med bil, bussen går ju inte överallt.
Ett annat sätt att ta sig runt som jag verkligen kan rekommendera är att vandra. Det finns många fina turer, t ex mellan Apollonia och antingen Faros, Apokofto, Vathy eller Kastro. Det finns även många andra turer! Sinos är riktigt vandringsvänligt och som sagt en vacker ö!
Slutligen vill jag bara säga att ni verkligen gör rätt i att längta till Sifnos, det är en riktigt härlig och avslappnad ö - en av mina absoluta favoritöar!