Visa ett inlägg
  #52  
Gammal 2012-08-29, 03:52
pollebosse pollebosse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Karlshamn
Inlägg: 602
Standard Sv: Feg, fegare, fegast ....eller

Citat:
Ursprungligen postat av lars Visa inlägg
Nej, nej det är inte du som ställer en dumma fråga, det är jag som inte är tydlig nog, vilket jag ber om ursäkt för.
Inte heller jag känner till någon saluhall i Sougia utan den som avses är den stora saluhallen från 1913 i Chania.
lars
Kriti stin kardia mou

Skickar med en bild på en kazani som var med redan på turkarnas tid.
Här fixas det också mat i väntan på att tsikoudian skall bli klar.
Glöd finns det ju gott om och maten ja den kommer de med som skall avhämta sin tsikoudia. Stämningen brukar bli hög fram på kvällstimmarna.

Strax dags att stiga upp med tuppen för att åka till Chania.
Underbara Sougia har fått ytterligare ett fan och det känns bra att veta att större än så här blir nog inte den mycket lilla byn. Paleochora känns som en stor stad i jämförelse och därmed inget ont sagt om Pal.
I julas var vi i Kato Zakros och det finns uppenbara likheter dessa två platser emellan. Må båda behålla sin personliga prägel och litenhet.
Det blåser ordentligt nu och det blir säkert ingen kustbåt idag på Libyska sjön.
Vi lämnar den underbara sydvästkusten för Nea Chora ett par dagar. Skall bli hur kul som helst, men undrar om de i norr kan slå restaurang Omikrons smakupplevelser? Ett mycket angenämt spörsmål.

Underbar Bild Lars!! och Mouche som är A-människa liksom mig, kan gå till bageriet vid 5-tiden för att känna på dagens nya dofter i Sougia, det är en annan typ av superstart på dagen.

Kreta är underbart!

Paul
Svara med citat