Citat:
Ursprungligen postat av Annki
Det skulle vara intressant om du ville berätta vad som gjorde dig lättare chockad. Vad hade förändrats? Var det positiva eller negativa förändringar? Du får gärna berätta lite om du vill Kari.
Ann-Kristin 
|
Først, du så jeg skrev i lettere sjokkert i
" " 

Men vi b l e faktisk det, og med e n gang var det ikke positivt for o s s,
m e n for de som b o r på Tilos var det jo det, og jeg skjemmes jo litt...

.. for å ikke innse d e t med det samme
Men Tilos var en helt spesiell opplevelse for oss i 1993, Nisyros og Symi og, men spesielt Tilos!
- de tre øyene besøkte vi på vår aller første øyloffing

- en "utflukt" fra vår base på Rhodos.
Og i 2005 var vi e n d e l i g tilbake, først besøkte vi Symi, deretter Nisyros, herlige gjensyn! - og forandringen var ikke stor følte vi, før vi kom til Tilos!
- derfor reagerte vi nok spesielt på plassen foran politistasjonen og spesielt den fine strandpromenaden med "skrikende" (syntes vi med det samme) m i n t grønne gatelys, tett i tett i tett

- var d e t nødvendig?
L y s , ja! - men...

- og alle nye "tilbud"!
Og, j e g fikk en f ø l e l s e av at det var en (riktignok veldig hyggelig ) stor familie, som "dominerte" på Tilos den gangen, at d e hadde stått for "forbedringene" og derfor skulle man helst leie av dem, handle hos dem, spise på deres taverna, og utflukter gjerne/helst med deres båt...kanskje var det mer og?
Og jeg tok kanskje feil, kanskje denne familien var/er Tilos velgjørere, men alt ble litt feil for m e g, men slike "familier" finnes nok på mange øyer, men på Tilos er forholdene såpass små at det ble "gjennomsiktig".
For all del, fortsatt syntes vi Tilos var ei lita perle
I mars 2000 sendte jeg en mail til Kalimera/Janne, som begynte slik:
" Jeg ser at ingen har skrevet om Tilos på Kalimera" ......( utrolig..)
Innlegget mitt om Tilos 1993, lå i det gamle forumet, jeg kalte det
"TILOS - et minne for livet"
- og det ble det for oss, tenker tilbake på det med en spesiell glede, kanskje jeg trekker fram litt av det jeg skrev i et innlegg en dag