Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-02, 19:02
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Ökad "småkriminalitet" ?

Citat:
Ursprungligen postat av kimmen Visa inlägg
På vilket sätt har jag skällt ut någon? Jag kan helt enkelt inte tillräckligt bra norska, jag ber om ursäkt för det och för det missförstånd det gav upphov till.
Du er tilgitt

Citat:
Ursprungligen postat av kimmen Visa inlägg
Och till och med kriminalitet i Grekland - inte i Spanien, Italien, Turkiet, Sverige eller Norge...
/kimmen
Hellas er ikke i en isolert boble på jorden. Å sammenligne opp-/nedgang av tyverier i Hellas er, etter min mening, mer interessant om det settes i en sammenheng med andre land.
For eksempel: Om det var en generell oppgang i tyverier fra turister i alle/de fleste andre typiske (typiske for nordmenn i denne sammenhengen) turistland, er det ikke så underlig at det også er oppgang i Hellas. Nå viste tabellen at det var nedgang i innmeldte turisttyverier i Hellas, mens det var stigning i noen andre turistland, og det synes jeg er interessant tatt i betraktning at den økonomiske krisen har skadet Hellas mer enn mange andre land. Men det er sikkert bare jeg som synes det er interessant, da

Min opprinnelige kommentar, lenket til og refererte fra en artikkel hvor et par norske forsikringsselskap hadde uttalt seg om tyverier i bl.a. Hellas. Så få kilder er ikke noe særlig til bevis for noe som helst, men iallfall mer relevante data i en større sammenheng enn kun en debatt om hva kalimeras brukere har opplevd eller antar. Eller for å si det på en annen måte, det viser i sterkere grad om det giottoni har vært utsatt for avviker fra "normen" (det gjør det i følge "min" artikkel), eller om dette er en trend, både i Hellas og i andre land.

Jeg synes temaet er interessant, Ökad "småkriminalitet"? som det står i tittelen er en debatt jeg gjerne deltar i, men privat synsing om temaet tilfører ikke egentlig så mye, det gjør derimot statistikker (og ja, de kan også lyve) og uttalelser fra dem som har bedre oversikt enn oss. Jeg prøvde m.a.o. å tilføre debatten noe mer enn synsing. Det var kanskje dumt? ( )

Ok, dette er en metadebatt. Jeg fortsetter hoveddbatten og synes jeg fant noe nytt og interessant her:

Gresk Police have reported a significant increase in burglaries of both occupied and unoccupied homes and apartments, as well as theft from attended and unattended vehicles with valuables left in plain sight.
Dette skriver OSAC, et amerikansk, statlig byrå. Min utheving.

Siste delen av dette (en betydelig økning i anmeldte tyverier fra parkerte biler) går jo direkte på trådstarterens innlegg.

Igjen, jeg har bare denne ene kilden (jeg har ikke tid til å søke mer på nettet), men ut av dette kan jeg kanskje konkludere med:
* generelt (iallfall for norske turister) er det en nedgang i småtyverier i Hellas.
* vær mer forsiktig enn før når man går fra bilen i Hellas - skjul (eller helst ta med?) verdisaker.
(Og det siste punktet gjelder også for nordmenn som parkerer bilen i Sverige )

Senast redigerad av Admirala den 2012-10-02 klockan 19:15.
Svara med citat