Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D
...takk alla!!
Jag får välan ta och försöka runda av denna tråd nu när jag sitter hemmavid på Lamberget, medans regnet skvalar utanför och regntunga skyar stryker över trädtopparna......
Som sagt,snälle Leif Samuelsson kom från Uddevalla och hämtade mej helt oväntat på Landvetter och i det vackra vädret gick resan hem som smort.Likaledes vänliga Riitta hade Mykonos-kycklingen klar (snakka om tajming!) när vi kom hem . Sen stannade jag tvenne nätter hos Samuelssons,där jag blev mkt väl omhändertagen ( och bastad) Sen peau lördan tog jag tåget hemåt Karlstad och blev faktiskt hämtad där med.
Här kommer(ytterligare) en liten berättelse från Pigadia:
min tandläkare Spanos haver en(mkt vänlig) sekreterare, som kommer från Othos.Förra året berättade hon(stolt) om sitt hemgjorda vin och lovade mej (generöst) en flaska,vilket jag (naturligtvis) påminde henne om även detta besök.(fattas bara...)
Hur det nu föll sej, så hade hon ringt mitt grekiska nummer upprepade gånger för att ge mej en besökstid, men jag hade glömt det sim-kortet hemma i Sverje, alltså fick hon inte tag på mej....
Varför hon inte ringde mitt svenska nummer (det visade sej senare att hon hade fyra av mina visitkort liggande....) undandrar sej min bedömning,kanske var det för långt eller så,man ska ju lägga till ett plus och sen landsnumret och sen ta bort en nolla......Inte helt enkelt, m.a.o..och det fanns säkert en hel del annat att göra för henne än att jaga en vimsig gubbstrutt från Sverje....
Men iallafall så gav hon(snällt) bort sin eller "min"framtida vinflaska till nån annan patient när jag inte dök upp....Så när jag(äntligen) dök upp på eget bevåg, fanns det ingen flaska att få......(attans osis megalos..)
Summa summarum: nästa gång jag kommer till Karpathos, DÅ minsann, ska jag få en flaska,har hon lovat....Alltså har jag något konkret& lokalt producerat att se fram emot till nästa gång.(s.k morot)...Eller också blir det ett dacapo, vem vet??....(det skulle va kul att rita en etikett till vinet....;-)
Sen blev kostnaderna för scooterskadorna 100 Euro totalt,men jag fick ett kvitto på engelska (som jag skrev själv) och som Thanasis stämplade och undertecknade och som jag i min tur lämnat till mitt försäkringsbolag,så det blir nokk bra..... Kvittot från abbeteket glömde jag spara, men det var kanske bara en hundring eller så....(vimsig,jag?)
I torsdags var jag hos vårdcentralen i Karlstad och blev tittad på och även fick stortån omlagd.Det läker fint och gör allt mindre ont, så nu på måndag är jag tillbaka till jobbet.....
Idag gifter sej Antoni Panaretos i Pigadia med sin polska Zuzanna, och det svider lite att jag inte är med.....det skulle visst ske på hotell Elektra i stan.Det blir väl ett relativt litet bröllop med Karpathosmått mätt, men dom ska visst gifta sej en gång till i Polen, och där blir det nog större.
När Chronis (Pelagos) Panaretos yngsta dotter Irini gifte sej uppe på Lasthos-platån i somras, så var det visst ca 600 gäster där.....(gulp)
ajö
Mikke
|