Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
.................. Mitt inne i stan finns massor av hotell såg vi.
Lissi
|
............. Just det. Det är de hotellen "mitt inne i stan" som jag är ute efter.
Det är bara så, har man 1 - 2 dagar på sig så är det viktigt att bo just mitt i smeten. Har upplevt det i många av Europas huvudstäder. Ut på morgonen och göra stan, sen lunch och en stunds siesta på hotellrummet som man har på gångavstånd, och sen ut igen. Och på kvällen middag på stan rakt utanför hotellet. På så kort tid är det inte tal om att sitta och kuska på buss/tunnelbana 30 - 60 min till/från hotellet.
Jag har koll på booking.com, men tänkte vara lite lat och hoppas därför att någon har tips på några bra hål i väggen, så slipper jag sitta och läsa alla hotellbeskrivningar och försöka bedöma läget på en karta över en stad som jag inte känner.
Tack för tipset om dagskort på spårvagnarna Lissi! Tar gärna emot flera tips om vad vi bör ägna dessa 1 - 2 dagar i Lissabon åt. Egentligen gillar jag bäst att ha riktig gott om tid i storstäder och "ha råd tidsmässigt" att ge mig ut och luffa och "gå vilse" utan att behöva bry mig om tiden. Det är ofta då man hittar smultronställena. Men nu har vi inte den tiden denna gången, så ............, tack för alla ev. tips!

Masse