Ämne: OST
Visa ett inlägg
Gammal 2012-11-21, 20:20
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: OST

Tack Lars, för att du va bussig å la in bilderna på Hulda!! Hon har ju inget direkt samband med ost, men jag slirade av ost-spåret och hamnade i hamn istället...
Vad anbelangar ost i allmänhet, så brukar jag ta med Kvibilles lagrade (14 mån) Prästost till Grekland, och några av mina grekiska vänner är helt betagna i den....inte utan anledning.. ;-D Det känns kul att ha med några bitar ner till dom....och jag har smakat några grekiska ostar som påminner om den, men va dom heter har jag glömt....
Mikke

Citat:
Ursprungligen postat av lars Visa inlägg

Hur ost och Hulda hänger ihop får nog Mikke svara på själv men här är hon i hamnen i Chania.

Det finns många goda ostar, flera har redan nämnts. Själv brukar jag gå in till en av osthandlarna i Agoran här i Chania och få hjälp. De hjälper gärna till och blir själva lite upphetsade om man frågar efter annat än exempelvis graviera, som är av de bästa ostarna i mitt tycke och finns i många styrkor och lagringar.
Glöm inte att prova ostar ute i byarna, de är i många fall hemlagade och smakar fantastiskt gott. Osterier finns det det gott om och man hittar dom lite varstans på ön.

lars
Kriti stin kardia mou
Svara med citat