Sv: OST
Ja tack Eva...
Den lilla byn i Västerbotten har det jag kallar för OST, det finns inga replikor. Den är våldsamt dyr, men det är inget hinder, finns inget annat att ha på mackan eller i gratängen.
Jag måste faktisk få framhäva Coop Forum i Piteå som efter diverse kundpåtryckningar idag har det mesta av Feta-ostar, dock ej den mjuka. Jag gillar den i havssalt från Lesvos bäst då den är mest ren i smaken! Kunde dem sedan bara ordna tomater som smakar lite annorlunda än det vi har idag. På och under sommartid har vi Pitholmstomater som är ganska ok. Men det skräp som finns att tillgå idag är skräp! Smakar bara vatten och med lite motstånd. Till och med skalade tomater på burk smakar bättre!
Jag måste få tillägga en sak! Vi hade under 2005 och 2008 apelsiner från Kreta, men ni som har varit där vet ju hur dem ser ut så det fick inget genomslag hos publiken här... Smakmässigt är de otroligt goda, men ser inte ut som dem perfekta spanska som är tillgängliga. Jag undrar bara om folk köper apelsiner för att titta på eller äta?
//Ulf (grönsker från marknaden i Kreta är 100 gånger godare)
Senast redigerad av UlfWiman den 2012-11-22 klockan 15:27.
|