Ämne: Ving
Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-02, 09:44
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Ving

Jag tror inte att någon särskilt vurmar för charterbolagen med det är ett enkelt sätt att resa. Vi fläg på en enkel flygstolcharter till Lesbos för några år sedan för 395 kr med Ving. Ingen mellanlandning i Aten och vi kunde ta inrikesglyget från Umeå till Arlanda samma dag. Taxi med bilbarnstol som tog oss till Agios Isidoros ordnade vår hyresvärdinna. Allt fungerade smidigt och dottern och taxiföraren underhöll varandra under resan. Vad de pratade om har jag ingen aning utan jag som inte är så bra på grekiska kunde luta mig tillbaka. Tror att resan från dörr till dörr bara tog 8 timmar.

Hemresan gick med reguljärflyg och startade med taxi fem på morgonen morgonflyget till Aten och sen efter några timmars väntan flyg till Arlanda och ytterligare några timmar senare flyget hem till Umeå. Om inte minnet sviker mig helt tog den resan ca 14 timmar från dörr till dörr och kostade ca 2900 kr per person. Den lille som var under två åkte nästan gratis. Helt klart var charteralternativet i det här fallet det smidigaste och billigaste alternativet.

Eva
Svara med citat