Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-17, 12:46
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Re: Bildgåta 3008 - Pera Gialos på Astypalea

Citat:
Ursprungligen postat av Smultron Visa inlägg
Maji och KR, berätta gärna lite om vad det är ni gillar med Astypalea och Pera Gialos. Har flera gånger funderat på att åka dit, men än har det inte blivit av. Gillar lugna öar så jag funderar på om inte Astypalea skulle passa mig.

Nästa sommar kommer jag nog att åka till öarna runt Kos och Samos igen så då ligger Astypalea ganska bra till
Astypalea är en lugn och trivsam ö. Människorna är som på de flesta öar mycket vänliga. Den kanske inte är den vackraste av de öar jag besökt, även om det ser ut som "lilla Santorini" när man sitter nere i Pera Gialos på kvällen och ser upp mot chora, men den har en oerhörd charm. När vi kom dit första gången i september för ca 15 år sedan så kunde man inte ens hyra moped. Vi travade och gick kors och tvärs över ön och skjuts blev man ofta erbjuden. Numera kan du hyra bil om du vill. Vi har alltid bott i Pera Gialos och tycker det är trevligt där. En promenad upp till chora, om man vill ha variation på tavernorna efter några dagar, är bara trevligt. Fast man kan äta jättegott på de tavernor som finns. Flera bra stränder att välja på även om ingen kommer på Greklands bästalista.
Gillar du lugna öar så ska du absolut åka dit!

//maji
Svara med citat