Citat:
Ursprungligen postat av Ia
Hva var grunnen til at dere ikke var så fornøyde med Zapyros Village, var det selve hotellet, eierne, renhold, støy eller beliggenheten?
Ia
|
Anledningen till att vi inte var nöjda med Zephyros var en hel del. Vi hade oxå hört så mycket gott om Zyphyros, men när man åker dit med höga förväntningar blir man oftast besviken. Bäst är att inte veta nånting. *s*
Ägaren var säkert jättetrevlig, men han och en annan gubbe (kanske han från tavernan Pelagos) satt mest under ett parasoll hela dagarna, det kändes nästan som om man kom och störde om man hade en fråga... Mottaganden var allt annat än organiserat. Total kaos uppstod när vi kom x antal sällskap. Till slut fick vi ett rum efter att få stå och vänta i gassande sol i 15-20 minuter.
Sen var vi inte så nöjda med rummet. Det fanns t.ex. inget duschdraperi till duschen och allt blev blött i badrummet när man duschade. Till råga på allt fick vi "skäll" för att vi hade lagt en av handdukarna på golvet i badrummet (eftersom det blev blött där inne efter duschningen). Handdukarna var dessutom i det minsta laget. De gick inte att vira runt dem efter en dusch, så det blev till att blotta sig varje dag... *s*
Stranden vid Zephyros var ingen toppstrand. Den dög ju, men lite stenig och lite b-ig kändes den nog... Så jag kan lika gärna tänka mig bo inne i Pigadia och ta mig till finare stränder istället. Bara det finns en pool som man kan ligga vid på eftermiddagarna eller blåsiga dagar...
Saknade även ett bra supermarket i närheten av Zephyros. Det fanns en affär inte allför långt bort, men vi hittade inte det vi letade efter där... Vi fick gå in till Pigadia, en promenad på 10-15 minuter, för att handla färskt bröd och det andra vi sökte.
Hoppas det förklarar lite varför vi inte var nöjda med Zephyros.