Sv: Hotell/Lägenhet på Karpathos
Ibland blir förväntningarna lite väl stora för oss alla och det händer kanske oftare när något ställe fått mycket beröm i forumet eller på annat ställe.
Bra att dessa åsikter förs fram också och inte bara hyllningarna. Nyanserar bilden lite. Själv gillade jag inte alls stranden i Pigadia utan föredrog att ta bussen eller båten till andra stränder så jag förstår mycket väl den som tänker på liknande sätt. Seevas Rooms där min dotter bott är ett enkelt mycket familjärt ställe som absolut inte ska jämföras med ett hotell. De foton min dotter har visar på ett traditionellt grekiskt möblemang som hemmen fortfarande ser ut hos många äldre personer i Grekland. Billigt var det också 15 euro för ett mycket stort rum och två personer. Välstädat och rent i alla hörn men mer som att bo i ett hem än på pensionat.
Jag vet genom en bekant till familjen att det finns hotell med relativt hög standard utanför Pigadia och jag träffade ägarinnan personligen vid mitt besök på Karpathos.Tyvärr vet jag inte vad stället heter men det går säkert att ordna fram.
eva
|