Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-06, 02:30
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009
Standard Sv: Antiparos 2013

Citat:
Ursprungligen postat av mamma mu Visa inlägg
Hej Micke Köping.
Jag sitter och funderar på Antiparos till hösten. Ser att båtarna går från Rafina eller Lavria. Vet du har man tar sej till dessa hamnar från flygplatsen, eller från Athen om man nu måste bo över någonstans. Jag kommer nog att åka med Norwegian och dom kommer in vid 8 tiden på kvällen tror jag.
Hej.
Kollar man båttiderna nu så ser man inte alla båtarna som går i höst. Det går båtar ifrån Pireus (TZE) också.
Jag ser att du kommer ner ganska sent så jag tror det blir svårt att hinna med någon kvällsbåt när ni kommer ner.
Det blir nog en morgonbåt för er och det är vid 7-draget på morgonen i så fall när första bästa båt går. Som det ser ut nu så går det en bår från Rafina (RAF) 7.25 som är på Paros 10.30.
Pireus är för tidigt att säga som sagt men det brukar vara typ BlueStar och någon Highspeed på morgonen. BS kommer nog till Paros vid 12 medans en HS är framme på mindre än halva tiden, kanske 9.30.
För er är det kanske bäst med en nattbåt men dert återstår att se om det går någon.
Återstår att tala om övernattning. Sova på Sofitel på flygplatsen (dyrt) eller att vila sig genom natten på flygplatsen och ta byss eller taxi till Rafina eller Pireus i svinottan. Eller fixa hotell i Pireus eller Rafina alternativt hänga i någon av dessa hela natten.
Lavrio kan du nog glöma för det brukar vara bätter tider i TZE och RAF.

Som Ramses skriver så går bussen till Rafina från en hållplats nära Sofitel. Vill minnas att man går ut vid utgång 3 på ankommande och får över taxikörbanan och då kommer man fram till en enkelriktad gata där tar man vänster en liten bit.

Bussen till Rafian betaalar man till chaufförn medan buss en till Pireus kräver förköpta biljetter som ska stämplas.

Oj, det var mycket på en gång.
Svara med citat