Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-07, 08:55
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Skiathos eller skopelos?

Skopelos är en pärla men om den är för lugn för dig går inte att svara på. Jag gillar lugna platser. Jag tycker att det är bäst att bo i stan och ta buss, bil eller annat fordon till stränderna. Det är några få km till Stafylos stranden som jag tycker var en av de bästa på ön. Vi besökte flera andra stränder de dagar som vi hyrde bil så det finns bra möjligheter att variera sig. Tavernan ovanför Stafylosstranden var mycket bra vilket är ett viktigt kriterium för mig. Eftersom vi var där i augusti under värsta getingplågan var det inte att tänka på några medhavda matsäckar för stranden.

I Skopelos stad finns rätt många affärer och tavernor att välja mellan och folklivet var trevligt med mycket greker ute på ställena.
Finns även minst en klubb som var öppen på helgerna för den som vill dansa natten lång. Där drar det igång först efter midnatt på sedvanligt grekisk sätt.

Jag reste med min dotter, min son och ett barnbarn och alla var vi väldigt nöjda med ön. Sonen tyckte att det var en av de absolut trevligaste grekiska öar som han besökt.

Eva
Svara med citat