Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-29, 16:58
våga våga är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010
Standard Sv: Re: Båt eller flyg?

Citat:
Ursprungligen postat av maji Visa inlägg
Hej Helen,

Om det är Naxos, Amorgos och Kofounissia som ni vill besöka så skulle jag välja att skippa Aten och köpa flygstolar till Santorini. Därifrån är det bara ett par timmar med båt till Naxos. Stanna där några dagar och sedan finns det bra förbindelser till de andra öarna därifrån. Bra val av öar!

//maji
Det KAN vara smidigare att flyga till Santorini men kolla hur flygtiderna passar med båt till den ö ni vill börja med, ifall ni inte har tänkt ta någon natt på Santorini. Ofta behöver man också ta en natt på Santorini även när man ska flyga hem.

Båtresan Piraeus - Amorgos är ju lång men om man bokar "air seat" kan man ofta sova gott en del av resan och sitta skönt och läsa, titta på grekisk tv eller bara umgås resten av tiden. En och annan bensträckare på däck finns det också tid till.

Jag håller med om att den bästa rutten är Amorgos - Koufonissi - Naxos. När man reser i den ordningen kommer man fram till Koufonissi och Naxos tidigt på dan och då kan man välja och vraka bland lediga rum! På Amorgos kan ni säkert få bra tips här i forumet om var ni kan bo, och förboka så att ni blir hämtade i hamnen när båten lägger till.

Jag har flugit från Naxos till Athen ett antal gånger, det fungerar bra men blir rätt mycket dyrare för varje år som går. Planen blir snabbt fullbokade och det är ganska sällan flygtiderna passar med de flyg man vill resa hem med. Vissa dagar finns det två avgångar, vissa en avgång.
Trevlig resa
Våga
Svara med citat