Här har vi ett hotell som verkligen ligger mitt i smeten: Hotel Duas Nacoes Residence. Bodde på det här hotellet i somras, ligger precis i det kvarteret som blev förstört av flodvågen på 1700-talet, alltså mitt i smeten och nära havet. Hotellet är mycket billigt att bo på men det är verkligen 2stjärnor och inget mer. "Frukostbuffén" var inte i närheten av okej, torra frallor och en skinkbit i ett 2kvm stort rum där alla hotellgäster trängs i en kö(fått bättre frukost på hostel) för att få ta del av den "fina buffén". Rummen är inte heller av hög standard men jag är inte speciellt kinkig. Just det rummet vi hamnade i hade nog världens minsta toalett+dusch och man fick liksom trycka sig in i duschen. Det som är positivt med det här hotellet är att just att det är jättecentralt och billigt. Så om ni har likvärdiga krav som mig kan jag lova er att det var ett helt fantastiskt läge! Finns även en fin och fräsch sallad/mack-snabbställe precis en meter ifrån hotellentrén där man kan välja att äta frukost istället