tjaaa... de fiiine strendene på naxos er mange steder ikke så passende for en 2 åring alle steder. Så håper noen som er bedre kjent kan svare på hvor på strendene det evt. er best å bo/være.
Bystranden er kjempefin for de aller minste når det gjelder langgrunnhet...men ellers ikke i samme kategori som lenger utover ( Agia Prokobios/ A-Anna/Plaka/Maragas)
Men bystranden er finere desto lenger bort fra byen man kommer og kan uansett variere veldig etter hvordan vindene er... pålandsvind gir mye tangrester..
Det er 9 år siden jeg var på Kaoufunissi...dengang var det stille og rolig der og Finikas som gjalt. I de senere år har jeg forstått at det har tilkommet mange nye bosteder og at det har blitt ganske folksomt der i høysesong
( mest svensker den gang og kanskje fortsatt)
Finikas og strendene lenger ut var den gang ikke så lett ankommelig med barnevogn... men dette kan ha endret seg.
Personlig hadde jeg kanskje valgt et annet sted på Paros( Pisso Livadia som jeg nevnte), selv om Naoussa er en nydelig liten by + Anti Paros som er veldig barnevennlig... men her også mye turister...(mest Normenn den gang)
Eller kanskje velge en litt mindre fin strand hvor 2-åringen kan plaske trygt i vannkanten i år.. ( de i Naoussa er jo ikke direkte dårlige, bare ikke så fine som ellers på øya) og heller spare de flottere strendene til barnet er litt mere stødig på bena?
Ønsker dere å bo i Naoussa så hadde jeg valgt å bo ved stranden der Kalypso ligger, finnes flere andre hoteller der og ikke Piperi beach.. men smaken er som baken..
Tror dere uansett blir fornøyd uansett hvilke av de 4 øyene dere velger da det er positive og negative aspekter ved alle steder