Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-23, 12:49
annelinens avatar
annelinen annelinen är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010
Standard Sv: Färjebiljetter och priser

Citat:
Ursprungligen postat av zakka Visa inlägg
"Mitt i natten" föreslår jag att ni stannar kvar på flygplatsen en stund... Pireus känns inte så väldigt trevligt på natten, speciellt inte om man har barn med sig. Då är det bättre att ta det lugnt och kanske äta något på flygplatsen och sedan ta bussen vid 05.00 tiden till Pireus. Jag har inte koll på alla färjor men jag vet att det går en Blue Star till Naxos bl.a. kl.07.25.
Och jag instämmer med zakka och Janne; skulle också stannat på flygplatsen hellre än att åka till Pireus. Pireus känns inte säkert på natten.

Har sovit på flygplatsen en gång (flyget landade 22.30) och det funkade väl, men det är absolut inte bekvämt - inga bänkar att sova på och en cirkusaktig musik som spelar hela natten. Det kan m.a.o bli ganska jobbigt för barnen så förbered dem på det. Man får sitta på McDonalds eller hitta ett hörn där man kan ligga ner på lite av sin packning. Vi tog snabbfärja till Naxos på morgonen sen, hade inte orkat med långsam färja. Tänker inte övernatta på flygplatsen någon mer gång, då betalar vi hellre lite mer och kommer fram på en vettig tid.
Svara med citat