Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf
Där ser man. Jag som trodde du var en inbiten ölnörd, men nu ser jag att du har fler strängar på din lyra. Imponerande kunskaper om vin!
/Netwolf
|
Ibland är det nästan på grund av (eller tack vare) vilken dagsform jag är i, om jag är ölnörd eller vin/druvnörd. Kan inte avgöra vad som roar mig mest, öl eller vin men det gemensamma är att jag besitter en nyfikenhet och en drift i att hitta det optimala, det näst intill perfekta vinet (eller ölet) och jag har några gånger lyckats. Det handlar dock uteslutande om viner som inte längre finns kvar i Sverige, tyvärr.
Har faktiskt haft vinprovningar på min arbetsplats, en god portion entusiasm, bra påläst, brinnande intressse etc. och mötena med deltagarna (kollegorna) har då blivit oerhört givande.
Kan nämna att jag ofta har problem på Systembolaget, mer och mer ser jag att druvrena viner får stå tillbaka mot blandade i en mängd varianter. Vill ännu efter drygt 10 års testande kolla hur t.ex en Merlot smakar mot förr, en Sangiovese från Toscana, eller varför inte någon ny druvsort som just har lanserats från ett känt vinhus etc.
Upptäcktsfärder som dessa är vansinnigt givande !
/Hasse