Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-01, 19:38
annelinens avatar
annelinen annelinen är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010
Standard Sv: Att minimera packningen - era bästa tips?

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Jag tror definitivt att vi talar om olika saker... Om man duschar, tvättar håret varje dag så räcker inte 50 ml för två personer hur bra grejer du har... Jag använder inte "krafs från ICA" heller.... men 28 tvättar...? Nej du det räcker inte Sen spelar det väl roll om solkrämen packas hemifrån om man vill ha minimal packning... Men åker du med charterflyg och slipper betala för väskorna så spelar det ju ingen roll...men då kan ju packa ner det mesta och slippa på att tänka minimalistiskt...
Sen förstod jag inte varför din man inte kan tänka sig att ligga på en sarong på stranden heller... Vad är det för konstigt med det...
Det där med sarongen var mest för att skoja lite! Klart han kan LIGGA på sarongen, han vill bara inte gå klädd i den till och från stranden.

Nej men ärligt talat så gör vi inte åt så mycket schampo och sånt, min sambo har som sagt nästan inget hår och vår tvååring har aldrig tvättat håret med schampo. Det räcker med vatten till små barn tycker jag.

Vi ska ju som sagt luffa runt lite grann så huruvida vi köper solkräm hemma eller på plats är egalt. Den kommer vi att få släpa på ändå. Det är en av de viktigaste sakerna i packningen!
Svara med citat