Citat:
Ursprungligen postat av Solna
Hejsan!
Det är så att vi, ett 21årigt par är på jakt efter en resa till Grekland nu i sommar, men har haft lite problem med att välja Ö.
Vi har tidigare varit på Skiathos, Kos och även Parga på fastlandet.
|
KEFALONIA!

Jag och min sambo är i er ålder och har varit på Naxos, Paros, Kefalonia och Karpathos.. Kefalonia är perfekt om ni vill ha det genuina grekland men ändå ha möjligheten till lite fart inne i stan! (med fart menar jag att det finns affärer och så, inte värsta feststället direkt) Vi hyrde bil och körde runt hela ön och den är helt fantastisk! Den bästa resan i mitt liv tror jag faktist. Det bästa är att man landar direkt på ön också och slipper transfern med båt som det är till Naxos och Paros.. Det är visserligen otroligt mysigt och man ser mkt från båtfärden men det negativa är att det kan kännas som att man förlorar en semesterdag iochmed att man inte är framme förrens på eftermiddagen och sedan går båten tillbaka supertidigt (kring 6 om jag inte minns fel) på hemresedagen.. Så man skall nog vara iväg två veckor om man ska till Naxos, men det är en helt fantastisk ö i övrigt!
Har lite funderingar kring Skiathos.. Är det ngt du kan rekommendera?

Har själv kollat på resor dit nämnligen!