Sv: Karpathos igen....;-)
...ja, jag funderar oxo seriöst på att så småningom ta tåget ner till Grekland, när jag om nåra år blir pensionär...(knepigt att skriva det o.r.d.e.t, för jag fattar inte det...riktigt än...)
Nå, jag har bara åkt tåg en gång neröver Europa till Italien (Bologna,Forli) när jag läste arkeologi(halv-fart,60p) och det skulle bli en STOR konferens i Forli med 3000 arkeologer en HEL vecka.....( dä ä stort dä..!!) och dom ville ha nåt hundratal frivilliga volontärer som skulle jobba med ljud,ljus,bokpackning,utflykter,etc,mm....så jag anmälde mej,förstås....och fick t.o.m universitetet att slanta tågbiljetten(InterRail)efter visst knallande å snackande i korridorerna....
For iväg ett par veckor innan konferensen och tillbringade en trevlig vecka i Prag,(vandrarhem,+öronproppar) sen nåra dar hos bekanta i Graz, och sen neråt Rimini och slutligenden lilla hamnstaden Cesenatico,där jag(bl.a träffade på svenske fotbollshjälten Martin Dahlin) drullade runt en vecka å försökte praktisera min hemgjorda italienska......
Alltså,tågåkande är (kanske ) framtidens melodi för att ta sej neröver Europa....
Mikke
|