Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-25, 22:10
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Karpathos igen....;-)

..,.idag fick jag två par sandaler från Ebay.co.uk, eller rättare sagt, ett mellanting mellan vanliga skor och sandaler. Till skillnad mot "vanliga" sandaler, så har den här skovarianten täckta tår och liksom hela sidor, men med många hål och öppningar....Känns lite bastantare än vanliga sandaler och vi får se hurom funkar på Karpathos....
Där tar ju skodon rent generellt ganska mycket stryk av sanden,värmen,solen,saltet,etc....och en del av mina tidigare sandaler föll tämligen raskt isär.....
Men nu får det vara bra med Internet-köp, iallafall hem till Sverige. Däremot har jag gladeligen idag (löning) beställt ca 10 böcker att skickas till Karpathos, och den/de som besöker Karpathos och som har lust på engelska böcker, ta kontakt med Jonathan Preece, alias English Jon och fråga....;-)
Hos honom hamnar alla mina lästa,engelska böcker och hans privatbibliotek blir allt större.Svårt att veta exakt hur många böcker jag donerat,men något hundratal är det nog. Nu är det naturligtvis inte bara jag som donerar, utan flera andra återbesökare, och det känns bra att veta att det lånas och läses.
Imorrn tar jag upp den gamla ryggan Karrimor (65 liter) från källarn och ser över den och kanske lagar nån sprucken söm, för nu börjar det lixxom dra ihop sej till avfärd......
Mikke
Svara med citat