Visa ett inlägg
Gammal 2013-04-12, 19:27
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Karpathos igen....;-)

...nu sitter jag, mätt och belåten hos Rsiitta å Leffe,efter diverse oförutsedda händelser.....
Jag kom upp vid nie-tiden,vilket får anses bra med tanke på att jag gick och lade mej vid tretiden....Sen stack jag iväg till biblan och efter det till Wallinders och köpte Kvibilles lagrade prästost plus ävenså Allerums. Tillbaka hem och fortsatte packa,som för mej är lite traumatiskt,men blev klar ca en timme innan jag skulle hämtas av en snäll kompis. Vädret var rätt ok med temp runt +6. Blev hämtad och avlämnad precis där tåget skulle gå, och tåget var fullt av folk, en del kände jag igen och blev sittnas bredvid en dam som tidigare jobbat på universitetet. Det blev en del prat om dittan och duttan och jag fick langa upp en ostbit och lite vin och vips! så var vi i Öxnered..........
Där var det SNÖSTORM och inte stod det från vilket spår tåget till Uddevalla skulle gå, heller....
Men nån minut innan Uddvallatåget skulle avgå, så kom det fram på en skylt,och jag kunde hasa mej iväg till det lilla,inglasade båset som var fullt av folk. Bredvid mej stod en trevlig kille med ett spö i fodral, det visade sej att han pluggade på FiskeGymnasiet i Forshaqa,norr om Karlstad. Vi språkade på och tåget kom och vi gick ombord och fortsatte språka om fiske,etc.....
Så vips var vi i Uddevalla och alla försvann fort ur tåget, men inte jag, för jag hittade inte min mandola.....Jaha,den hade jag glömt i snöstormen i Öxnered.....kul,kul.....
Vad göra? Jag lämnade mitt visitkort till den trevliga konduktrisen och förklarade mitt predikament, och hon lovade kolla upp vad som kunde kollas upp, men att hon skulle dessutom gå av sitt skift......Så jag tänkte, att den mandolan ser jag nog aldrig mer....(snyft)
Leif stod där och väntade på mej och vi for hem till Riitta,som hade fixat till en SUPERGOD moussaka, helt underbar för en gammal, mandolabefriad värmlänning....
Efter en liten stund sa Leif att vi kanske skulle ta och åka upp till Öxnered och titta efter instrumentet, och det var ju bussigt !!!
Så vi for iväg och efter ca fem minuters färd ringde min telefon;är det Niklas Vendel,frågades det.....Ja, sa jag, och tjejen i andra änden fortsatte: jag ska med tåget och har hittat din gitarr,mandolin eller vare e här.....Nu kommer mitt tåg om tre minuter, men om jag lägger den i en sandlåda vid stationshuset?? Otroligt bussigt,sa jag och hörde hur hon frasade fram i snön och dunset av locket. Nu kommer mitt tåg, hej då, sa hon och så tog vårt samtal slut....
Nån minut efter kom Leif och jag insvängade och med raska steg gick jag mot den orange sandlådan med texten" Trafikverket", och där låg min lilla,goa mandola.....!!Tänk va snälla människor det finns, och om du nånsin läser detta, du som hittade den och ringde mej, hör av dej,vettja.....
Nu är bastun klar, så nu får jag sluta skriva...... :
Mikke
Svara med citat