Citat:
Ursprungligen postat av Riitta
Det är säkert fint med nya skylten  Tror inte på att du kommer och bada idag 
Riitta 
|
..hehe...nae, det har inte blivit nat dopp, men idag tog jag med badbyxxene till Zephyros...Det aer bara Andreas och jag haer, for Nadja,damen som staedar, haver avgatt mot staden. Det jobbas tvaers over gatan, killarna fran Egypten haller pa att putsa balkongerna, och Andreas har knallat over till dom med nagra kalla Box-drycker... Box, aer ett lokalt laskedrycksmaerke, och jag forsoker alltid dricka det sa ofta jag kan. Har faktist varit med Chroni upp till sjaelva "fabriken", som ligger soder om Pigadia, uppe pa bergskammen daer bensinstationen ligger, mellan Amopi och Pigadia....
Kul med ett lokalt litet bryggeri eller vad man ska kalla det,for dom gor bara laeskedrycker, ingen pilsner. Daeremot hittade jag en pilsner som bryggs pa Rhodos, och den var riktigt god, ordentligt humlad och den heter Zythos Vap oh hoppas nu att den goda pilsnern finner vaeg over till Karpathos....Den aer ju lokalt producerad,och har en hemsida
www.vap.gr om nan vill kolla.....
Nu ska jag se om jag fatt nagra raekningar hemma, for kompisen som vattnar mina plantor kollar detta och skickar till mej, sa jag kan betala dom haerifran....mkt bra,tycker ja.... ;-)
Mikke