Sv: Karpathos igen....;-)
Sondag 28 april.
Lite sovmorron bidde det allt, och lite laesande vid frukost/lunchen..... Vi har fatt en fagel i traegarn, det ser ut som en gas, den aer svart med rott kring ogonen och den har knallat runt och kaekat mask nu i tre dar....Den blir allt tamare, och den enda katten som finns nu pa Garden Villa, later gasen vara helt ifred....
Jag tog nagra kort av den och visade bilden for en arab som jobbar pa Roysakis snickeri, och han kaende igen den, sa antagligen er det vael en nordafrikansk variant av gas, som kanske blast over fran Alexandria eller seau.....
Jag far konsultera nagra fagelskadare naer jag kommer hem....
Iallafall fick jag inte tag pa Andreas, sa jag stack till MotoCarpathos huvudkontor, och daer var Thanasis. Han har en fiol haengande pa vaeggen, och jag hade tagit med grejer till den.
Sa jag satt daer och fixade med fiolen tills det var dax att provspela, och den laet riktigt bra....Nu har jag tagit med den till Garden Villa, daer kan jag spela hur mykke som helst, for det aer bara jag (och gasen&katten) som bor daer nu......
Jag har nu en 50 cc moppe, sa jag ska ta och fraesa runt litegrann, och endera dan aker jag till Dan och kikar pa deras nya hus.....
Mikke
|