Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-01, 12:31
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Karpathos igen....;-)

Onsdag 1 maj....
Idag blaser det ORDENTLIGT, och den svarta pippin aer tibax peau Garden Villa....
Peau vaegen till Zephyros me moppen,svaengde jag in till English Jon och hans dam Ursula och laemnade tva bocker.... Dom hade haft problem med kalk i vattnet, som blockerat en ventil pa taket, daer solfangaren finns. Det aer mycket kalk i vattnet haer pa Karpathos, men pa Garden Villa har vi en elektrisk manick i brunnen (svensk) som pa nat konstigt saett gor att kalken inte fastnar,eller iallafall fastnar mindre....
Sen har jag malat halva grinden, fast det aer svart att mala naer det blaser sa, for faergen torkar (naestan) i penseln.....men jag brukar spaeda faergen kontinuerligt, men trots det blir det droppar...
Jag har kollat efter biljett hem och hittat en fran Rhodos till Orebro 5:e maj for 298 SEK, sa det aer mojligt att jag tar den. Min arm aer inte baettre, och peau morron har jag ganska ont,vilket kaenns trist. Sen som lok pa laxen rinner mitt vaenstra oga sen nagra dar, sa det aer ingen hejd pa elaendet, haha.....
Kanske dax att dra hem en vecka tidigare och haelsa pa fabbo doktorn....Synd att missa Pasken haer, men eau andra sidan haver jag upplevt den x ggr. Vi faer se hure blir, ska in till stan och kolla naer faerjan gar till Rhodos, for planet peau sondag 5:e maj gar forst till Athen och sen Rhodos, sa att flyga samma dag gar inte.....
Mikke
Svara med citat