Visa ett inlägg
  #4  
Gammal 2005-04-05, 21:41
Paphiannas avatar
Paphianna Paphianna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Timrå / Sundsvall
Inlägg: 121
Standard Sv: Var lämpligast för barn?

Jag skulle absolut rekommendera Agia Anna då stränderna är fantastiskt fina och långgrunda. Då ni reser med 3 barn är det perfekt i Ag. Anna, tycker jag, mysigt och lagom stort. Det är lätt och billigt att ta bussen in till Chora någon kväll och enkelt att ta sig hem igen, bussarna går regelbundet och tar inte lång tid.
Utbudet av "nöjen" är ju mer begränsat än inne i stan, men det enkla kan ju många gånger vara det bästa. Min favorittaverna heter Akroyiali och ligger precis vid stranden i Ag.Anna. Jag tycker det är den bästa i hela byn, med god mat, trevlig ägarfamilj och vettiga priser. Runt solnedgångstid och efteråt brukar många barnfamiljer äta där och på närbelägna tavernor, vilket gör att stranden blir en stor lekplats för ungar i alla åldrar. De spelar boll. ritar i sanden, jagar varandra och...De mätta och nöjda vuxna kan i lugn och ro sitta kvar och smälta maten och njuta av det kvarvarande vinet eller vad man nu väljer , detta med full koll på barnen. Jätteskönt för alla, enligt min åsikt.
Själv tar jag med mig 9-årige sonen och sambon dit på midsommardan
Lycka till med vad ni än väljer!!
Svara med citat