Citat:
Ursprungligen postat av Kikh
Inte som jag känner till. I Stavros hyr man ut "utedass" till fantasipriser till amerikanska soldater månadsvis, ingen efterfrågar hyresrum. Snacka med Paulbosse, de hyrde rum i Stavros och kan berätta vad de fick för pengarna. Jag ska höra med en väninna som har lite udda kontakter om hon känner till något. Återkommer när jag fått svar!
//Kikh
Jag fick snabbt svar att Villa Rosa i Stavros brukar hyra ut rum från €30 per natt. Ägarna har även Mamas Taverna i Stavros och Peter är, om jag inte minns fel, uppvuxen i Canada och de pratar perfekt engelska.
//Kikh
|
Stavros, På Catherine Suites som vi var ensamma på i april månad, tror jag. Var fint och dessa tre dagar där var verkligen kul. Ganska ensamma, men perfekt att gå på stranden, äta vid havet och besöka kloster, några läckra genuina matställen. En bra upplevelse för oss.
I ditt läge skulle jag nog valt Nea Chora som är grymt kul och är lite av "ny upplevelse", känns som första charterresan början av 70-talet. Dvs genuint, trevligt, gott och det blir precis så bra man gör det till.
Inom parantes vill jag säga att vi som regel återvänder till Stavros så ofta det går innan flyget lyfter, för att där inta "sista måltiden".
Det blir bra vilket du än väljer, så är det på Kreta!
Paul