Citat:
Ursprungligen postat av ricky
Jennie-pennies tråd om Airtours seglade iväg åt lite olika håll.
Jag blev lite nyfiken, då alla verkar ha väldigt skiftande erfarenheter.
Jag vill härmed spinna vidare och helt kort och enkelt utan
för mycket detaljer eller allvar, bara fråga ?
-Vilket Charterbolag ................
1. Om ni måste välja bolag, vilket eller vilka är nr. 1?
2. Är det något bolag ni INTE gillar?
3. Något bolag som upplevs billigast?
4. ......Dyrast?
5. Charter eller resa på egen hand?
|
Jag har rest med de flesta bolag, dock aldrig Airtours...främst för att de inte flyger från Göteborg. Har aldrig varit missnöjd med något bolag vare sig det varit spec. eller ospec. resa

men om jag skulle välja ett bolag beror det på vilken typ av semester jag åker på. Åker jag med barnen(tonåringar) då är Fritidsresor överlägset anser jag. Bokar man när de släpper sina "bokatidigtrabatter" + "enhets pris för barn" så tjänar man åtskilliga tusenlappar. Billagast var för 2 år sen när vi bokade i aug. och åkte ett år senare för 7.500 kr för 4 pers.
Åker jag och sambon själva då tycker jag Apollo vinner i längden. Kanske inte bara för prisets skull men de har fler "mysiga" hotell att välja mellan tycker jag...? Charter eller på egen hand beror ju också på...charter absolut om barnen ska med (de är sååå bekväma). Men på egen hand kan man ju spara pengar helt klart. Vi har brukat åkt 2 veckor i juli senaste åren och då betalat ca. 15000 kr med Apollo. I år har vi bokat flyg med FlyMe och hotell med Always och det kostar endast 6000 kr 2 pers i 2 v. Så visst välkomnar man lågprisbolagen...det skadar inte att de stora bolagen får lite mer konkurens. Förr har det alltid tagit emot att åka reguljärt då det oftast varit billigast resor från Stockholm och inte från Göteborg, men nu så...
Hur som helst är det ju bra att det finns alternativ så alla kan resa hur de vill, var de vill och när de vill..

(oj, oj det blev en massa detaljer...)
Malin