Visa ett inlägg
Gammal 2013-06-02, 09:30
Annwi Annwi är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006
Standard Sv: Frågor ang båtluff Tinos-Andros

Hej Aina!

Det där med att hålla isär Tinos och Tilos är inte så lätt, eller hur!

Andros och Tinos är två öar som jag aldrig besökt men som ligger högt upp på "öar-att-besöka-listan"! Hur vi än planerar så lyckas vi aldrig komma dit. Jag tycker att det verkar vara en jättebra kombination. Som tredje ö kan ni välja Syros. Vi var där 2011 och själva ön blev vi inte så förtjusta i först men staden Ermoupoli tyckte vi väldigt mycket om. Vi vandrade också i de norra delarna, några riktigt fina vandringar. Vi bodde också några nätter i lilla Kini som var mysigt. Men den där riktiga känslan för ön fick vi aldrig, vet inte varför. Men bara Ermoupoli är värt ett besök, och vem vet, ni kanske älskar hela Syros! Det finns flera fina sandstränder och mycket bra bussförbindelser. Gillar man sandstränder är Syros en bra ö!
Vi hyrde bil, det rekommenderar jag att göra. Det var lite svettigt att köra inne i Ermoupoli och att hitta parkering nära vårt boende, men det gick bra. Trots att vi inte blev jätteimponerade av Syros skulle jag ändå vilja återvända, mest för att få återse Ermoupoli men också för att ge ön en andra chans, jag tror den är värd det.

Själv blir jag mer och mer nyfiken på Mykonos, där jag heller aldrig varit. Det verkar vara många som inte gillar den ön och då vill jag åka dit!
Lycka till med planeringen!

Anne
Svara med citat