Ämne: Paros direkt
Visa ett inlägg
Gammal 2013-06-10, 21:42
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Paros direkt

Har haft en hård dag i dag Gick upp strax efter kl 05 för att hinna med en dryg timmes morgonpromenad runt byn. satt sedan och tittade på havet i nästan två timmar då jag väntade på frukosten på hotellet. Sedan lyssnade jag på tjejernas tjat för att få mej och bada i ett partre timmar innan jag gick iväg för att köpa takeaway lunch som vi åt på altanen.
Efter ytterligare en timmes tjat gav jag slutligen med mej och gick de 20 metrarna för att bada i det lite kyliga vattnet. Nånstans mellan varven var vi också iväg till den stora fina lekplatsen som finns i byn, flera hundra meter att promenera dit också. Sedan blev det lite glass och frappé på bageriet som vi bor granne med.
Lugnade sedan ner mej lite med att titta på havet från altanen, vid ett par tillfällen gick jag lite närmare för att se lite mera.
Sedan gick vi iväg för att titta då en fiskare kom in i den lilla båthamnen i andra ändan av byn, inte så mycket att se då han inte verkade ha varit o fiskat.
Sedan tittade vi efter lite fiskar i vattnet och hittade också några krabbor som kröp fram o tillbaka.
Precis då vi skulle gå därifrån för att äta middag hände det som verkligen gjiorde att jag blev uppstressad för återstående två timmar av kvällen. mellan stenarna kom tre pyttesmå kattungar fram och Emma var som förbytt, hungern gick över och allt annat glömdes bort.
Till slut lyckades jag få henne att höra att vi måste äta middag, vi gick iväg till Manolis pizzeria där tjejerna slängde i sej maten innan de sprang tillbaka till katterna.
Snart fick ändå Maria hem dem och ner i säng och jag sitter här med min dator och en Ouzu, i bakgrunden hörs musik från hotellet, måste vara personalfest då vi är de enda gästerna.
I morgon är en ny dag, hoppas på lite lugn och ro då

Mvh Janérik
Svara med citat