Visa ett inlägg
Gammal 2013-06-24, 11:20
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007
Standard Sv: Hemma från Parga

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Kul att ni är så nöjda, och redan vill åka tillbaka!

Tyckte du att Parga var bättre än Skopelos?
Ahhhh .....gränderna i Skopelos var nog lite vassare. Reste med min dotter som är lika fotoglad. Vi hittade många fina gränder där . Lite nackdel va att man måste ta sig långt bort till stränderna. Vårt blev med buss eftersom vi inte har körkort. Men oj vilken utsikt vi hade från bussen. sen va det krångligare att resa till Skopelos. Men det va det värt tusen gånger om. Vi va ju på alla fina stränder , tog ny var dag.
Men jag är lycklig över att man fick uppleva fina Skopelos med allt detta som man söker och hade gärna åkt dit mer. Vi trivdes så bra samt höll oss friska.

Parga är underbart vackert med sitt vackra landskap samt berg som ramar in . Härliga olivträd , olivskogar såg man på många ställen .
Små skärgårdar , kändes som om man va på en ö. Nära till allt samt mkt att upptäcka. Ville besöka allt som fam fått tips på.
Promenaden från vårt hotel Byzantio fram till Borgen var rätt krävande med stigande höjd. Men oj så vackert det va där uppe . Luften tog nästan slut så högt upp vi kom.När man suttit och kikat på kort som andra tagit kan man ej tro att det va så vackert. Vilken utsikt över Parga hamn.
Fin strand som ligger mitt i byn ,hemma har vi kikat länge från nätet var dag. Där gick vi på riktigt och det var verkligen helt underbart vackert.
Vi firade midsommarafton nere i hamnen hos Gemini. God mat med vacker utsikt .Turkosa bord med halmstolar samt rutiga dukar .Spelade härlig grekisk musik .Kunde inte bli bättre avslutning på veckan .
Har tagit morgondopp samt kvällsdopp , tog 3 min till stranden från där vi bodde .En porlande bäck slingrade sig från hotellet ner till stranden .Vacker stig ner till stranden ,hotellet låg i mellan bergen. En stor olivskog låg mitt i mot.Stigen upp ledde till en makalös utsikt . Väl där uppe såg man ända bort mot Parga. Det var där vi såg bergsjätter i gryningen .

Havet var svalkande skönt samt fam låg i och flöt , när man kikade upp såg vi berg och åter berg.

Vår semester va lyckad om man bortser från att jag föll illa samt skadade mig .Det var rena oturen att man ska falla i trappan hemma på hotellet. Där var gott om små trappor i trädgården samt mkt fina blommor . Glad som man är att ta bilder på allt så såg jag ej den smala låga trappavsatsen. Pang bumm krasch där låg jag rakt lång på trappan.
Personalen lappade i hop mig , skadade mig illa .
Som plåster på såret bjöd dem mig på en Ouzo .
Det var på torsd och vi skulle hem på lörd . Det blev inga dopp mer .
Men vi har haft det kanonbra samt nu längtar vi tillbaka.
Birgitta som nu ska få lagt om såren .
Svara med citat