Var på Paros i Aliky 13/6 och fyra dagar fram, lugnt som de två föregående åren. Där var mest grekiska och franska turister.
Åkte sedan till Naxos och bodde i Agios Proskopios och där var det ungefär som det brukar vara. Då tänker jag att vi bor där och badar borta vid Maragas och Plaka. Sedan var där väldigt mycket Grekiska familjer på Agi Anna (packat!!) något som jag aldrig upplevt förut och då har jag varit på Naxos under 20 år. Vi var bara inne en kväll i Naxos stad så jag har ingen bra uppfattning hur det var där.
Vi åkte sedan vidare till Folegandros som var en ny och mycket trevlig upplevelse
vi tyckte att det var lugnt och skönt på stränderna, det är inget "solstolsställe". På kvällarna var det liv och rörelse på ett behagligt sätt uppe i gränderna i Chora.
De fem sista dagartillbringade vi på Ios och vi upplevde att där var mer turister denna sommaren än förra. Många även i vår "mogna" ålder verkar komma tillbaka och det blandat med ungdomar känns trevlig.Sen finns det generellt många olika matställen så det är klart att det krävs extremt mycket turiste för att det ska bli fullt. Båtarna som kom från Pireus var knök fulla och även när vi åktetill Pireus den 30/6.