Citat:
Ursprungligen postat av annron
Nu känner jag att det blev lite hätsk stämning. Jag har inte slagit ihjäl den. Jag tänker inte slå ihjäl den. Jag pratar inte grekiska och har bett alla från städare till hotellägare att hjälpa katten de har sagt att en "doctor" är på väg. Och ett gäng andra hotellgäster har också frågat ägarinnan ang katten och fått samma svar. Nu är detta min sista kväll här och jag tänker unna barnen en sista rolig tid här i Grekland. Du kan ju ringa och övertala dem. Du lyckad säkert bättre än hotellägarinnan. Hotellet heter Golden Sand. Numret dit är: +302821023936.
Katten verkar inte vars o Supermarketen längre. Lycka till.
|
Nej, nej det var inte menat som en hätsk stämning

. Bara att det var bråttom för att katten mådde dåligt och att ni skulle resa i morgon. Och att det kändes som att du ville ha hjälp.....
Tanken med att få veta var ni bor, var att jag skulle kontakta någon av mina AR (animal rights) vänner på Kreta. Inte för att jag trodde att jag skulle lyckas bättre än du i övetalningen av värdinnan

. Men om katten inte är kvar så är det inget mer att göra.
Att vi alla har ett ansvar, som turister i Grekland, när det gäller djuren tycker jag är självklart. Vi kan inte bara vända bort huvudet och säga att det inte angår oss. Jag tycker att det är bra att du påtalat att det du sett inte är ok och velat hjälpa till

. Hoppas fler gör det också. Och jag hoppas att barnen inte tagit allt för illa vid sig. Men dom har lärt sig något också.
Kreta är den ö jag sett mest hemskheter på när det gäller djur. Tror inte jag reser tillbaka. (Även om jag längtar till Loutro.)
/Deia