Det är väl inga villkor att man ska ha deltagit i en annan tråd för att få skriva i denna ?
Självklart upprör vad som hänt kattungen, det håller jag verkligen med om. Men det hela blir ju en avvägning mellan vad som kanske anses rimligt och att naturen faktiskt måste få ha sin gång. Jag intresserar mig mycket kring vilka "bevis" det finns för att detta ska ha begåtts av en människa? Antagligen så är det så men faktum kvarstår att trots att det är behjärtansvärt att försöka hjälpa kattungen så är avlivning tyvärr det hemska alternativet.
Varför ska den få leva med endast tre ben? Är det naturligt för en katt, nej verkligen inte.
Och möjligen är det så att det förekommer mer vidrigheter mot djur på Kreta men det förekommer väl i övriga landet också? Varför skulle Kreta bojkottas på grund av detta?
Jag har också sett mycket vad som hänt katter och för den delen, även andra djur. En avvägning för samvetet och jag är kattägare men kan inte lägga ner någon energi på att försöka hjälpa. Mina syften att resa till Grekland är andra, känner inte att jag gör fel i och med dem.
/Hasse