Citat:
Ursprungligen postat av Athanasia
Jag tycker att Annron gjorde det bra som brydde sig om den lilla katten..så d så!
|
Det tycker jag också

.
Citat:
Jag är djurvän och det mest barmhärtiga mot ett svårt skadad djur är att avlivade snabbt.
Tobbe
|
När man läste Annrons inlägg så förstod man att avlivning var det som var bäst. En snabb avlivning av en
KUNNIG person. Inte att den skulle ligga i flera dygn

. Hotellet, som har kontakter, skulle skyndat på detta.
Detta gäller naturligtvis inte bara kattungen på ett hotell på Kreta utan att man som turist har ett ansvar (inte dåligt samvete) att göra sin röst hörd vid alla liknande situationer.
Tyvärr måste jag säga att min uppfattning är att Grekland ligger långt efter när det gäller djurskydd i EU. Varför ska vi acceptera att se djur lida i Grekland men inte i Sverge? Varför inte ha samma måttstock var vi än är?
Det finns otroligt många organisationer på Kreta som jobbar för djuren. Jag brukar stödja några. Inte för att jag har dåligt samvete, utan för att dessa människor som jobbar ideellt gör ett fantastiskt arbete och för att många djur får känna mänsklig värme och omtanke p.g.a. dom. Stöd gärna dessa personer/organisation!
När det gäller flyktingfrågan så tror jag inte att jag vågar mig in i den debatten

. Men kan kort konstatera att människor med empati för djur också har lättare att ha det för andra varelser.
Deia