Ämne: Nykomling
Visa ett inlägg
Gammal 2006-01-22, 00:44
Goliats avatar
Goliat Goliat är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Alexandra81
Känner mej så löjlig ja är för sjutton snart 25( schhh.....hemlis...) o har såna här löjliga känslor..

skulle vilja dämpa min törst på allt grekiskt som pumpar runt i mitt blod så dela gärna med er av allt!! Från hur det luktar en sommar kväll till känslan att stiga av från planet!!!
Hej Alexandra och välkommen till Kalimera!

Det finns ingenting löjligt med att älska eller längta till Grekland! Var stolt för att du är Grek/halv-Grek, jag vet många här som gärna skulle vilja ha släktingar där nere. Känslan av att stå där på planet och kliva ut genom dörren är mysig och omtumlande. Man känner den tryckande hettan, blandad med bensinångor och avgaser och konstigt nog så står man där med ett leende på läpparna. På eftermiddagen är det rätt mysigt och bara sitta och titta ut över havet och lyssna på Cikadorna. På kvällen går solen ner fort och det blir mörkt. Riktigt mörkt i små byar och mindre städer (eftersom det är sparsamt med gatubelysning).

Din greklandstörst kommer INTE att minska när du börjar läsa inläggen, snarare tvärtom. Det finns många Greker här och många Svenskar bosatta i Grekland på detta forum, så inga frågor är konstiga. Du kommer att uppleva att du lär dig mycket genom att läsa inläggen. Använd sökfunktionen för att ta reda på det du vill. Dessutom kommer du få svar på det mesta av folk här på Kalimera.

Göran