Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-15, 23:16
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006
Standard Sv: Stort resesällskap där någon blir sjuk!

For noen år siden var vi to par som skulle til Roma og feire vår felles 40-års bryllupsdag. Damene er søstre, og vi hadde dobbelt-bryllup. Det andre paret hadde lang vei til flyplassen, og på veien fikk han akutt prolaps i ryggen, og hadde ingen chanse til å gjennomføre turen, vi måtte hjelpe ham ut av bilen og legge ham på et golv noen timer før han var i stand til å reise seg.
Han tok kontakt med sitt forsikringsselskap, men reiseforsikringen var bare gyldig for medlemmer av hans hushold, så vi (det andre paret) var ikke dekket. Vi hadde samme forsikringsselskap som dem, men hverken jeg eller min kone var syk, så forsikringen dekket ikke vår situasjon, selv i en slik situasjon som dette. Lesing av all liten skrift i forsikringspolisen viste at selskapet kunne gjøre dette.
Heldigvis hadde jeg bestilt turen for alle, og betalt med kredittkort (MasterCard). Jeg skrev en e-mail til dem og forklarte hva som hadde skjedd, og la ved kopier av det vi hadde betalt. Jeg fikk aldri noe svar fra dem, men to dager etter at mailen var sendt, var pengene, uten noe fratrekk, kommet inn på min konto.
Jeg tror det er klokt å ta opp problemstillingen med forsikringsselskapet (og evt med kredittkortselskapet) på forhånd, det var for sent for oss å lese alle betingelser som stod på baksiden med liten skrift, når skaden først var skjedd. Og akkurat i denne situasjonen var jeg glad for at vi hadde den dobbelte dekningen som egentlig skal være unødvendig.
Svara med citat