Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-23, 14:47
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Ringa från Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Såg nu ovan att det är vad Celbe tydligen råkar ut för. Låter ju skumt. I beskrivningen på Telenors hemsida kan jag inte hitta något som tyder på att det skulle vara så. Då kan man ju fråga sig vad Passport-tjänsten är värd. Får gå in och kolla nästa gång jag är nere.
Jag tog mig faktiskt en titt på min senaste mobilräkning där jag även har samtalsdebitering från Cosmote. Det står faktiskt Passport under det priset också men någon riktig jämförelse går inte att göra (p g a påbörjade samtalsperioder etc), så om det gäller hos Cosmote också kan jag inte säga sådär direkt även om det står så. Eftersom avtalet är med Telenor (och då deras utländska samarbetspartners, för det mesta Vodafone) har jag utgått ifrån att om det hoppar över på Cosmote (eller i enstaka fall Wind) får jag ett annat pris om jag skulle råka ha en aktivitet på mobilen just då. Det har inte varit några större summor att dividera om men jag skulle ändå tro att man har ett bättre pris hos den operatör som man har avtal med. För mig låter det rimligt i alla fall utan att veta.

Sambon har Telia och emellanåt går det över på Vodafone och Wind istället för Cosmote.
På den senaste räkningen finns bara debitering från Cosmote så jag kan inte göra en jämförelse.

Celbe
Svara med citat