Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-29, 00:49
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Kreta i november?

Citat:
Ursprungligen postat av Höstluffare Visa inlägg
Nea Chora it is!

Någon som vet något om Frida Apartments? Det ligger inte i, men precis utanför Nea Chora. Hur långt kan det vara (ganska nära enligt Lissis Maj-hotel, men hur nära?) Det såg visserligen lite glassigt ut, men där finns lediga lägenheter för fempersonersfamiljer. Har lite problem att hitta ett vettigt boende för fem personer.

/Helena
Fridas är ett litet mysigt hotell på en kulle en bit från vägen och stranden. Ägarna är rara och trevliga, om rummen vet jag noll, och det finns en liten POOL utanför receptionen Jag hoppas för er skull att de inte stängt ner poolen för säsongen! Att jag vet av Fridas beror på att de erbjöd mig jobb som receptionist året efter att jag flyttat hit.

Ni har en kort promenad till stränderna i Chryssi Akti, lite längre till Agii Apostolis med sina fina badvikar, och ca 30 minuter med barnvagn om ni går strandvägen till Nea Chora. Undvik att gå efter stora vägen! Vid stora vägen har ni busshållplatsen helt utanför, bensinstation och bankomat. Lidl och INKA supermarket ligger drygt 1.5 km längre upp mot Platanias, ni har ytterligare ett stort INKA om ni genar över korsningarna syd-öst ett par 100 meter.

I Nea Chora ska ni besöka tavernorna Oyzithino på piren (hälsa från mig!) och Magasaki. Jag tror att Paulbosse och Lars kan fylla på listan
Besök även torsdagsmarknaden i Nea Chora, den brukar ligga nere vid havet.

Ha en fin semester!!!

//Kikh
Svara med citat