Visa ett inlägg
Gammal 2013-09-03, 23:51
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: ..åter till Karpathos....

Lyckades få upp träsnipan Hedvig igår kväll, men inte utan en del konsternationer.....
Dels kom jag igång (för) sent,dels var bommen ner till rampen STÄNGD, så alternativen var att åka över cykelbron eller runda tjärnet och åka på promenadvägen.... Jag valde det senare. Hade hoppats att kunna dra upp henne med Golfen, men se, det gick inte....Hon kom halvvägs upp, sen spanns det loss i gruset samt den (för vissa) välkända doften av brända lameller spred sig i bilen...
Så vi, en kompis hade lyckligtvis anslutit sig, gick över till Plan B. D.v.s. att lossa från bilen och fästa i den mkt gamla vinschen...Vinscha,vinscha å veva tusen varv per centimeter......Saaaakta,saaaakta kom hon upp och låg rätt på trailern !! Oh,lycka....Mörkret hade sänkt sej och en joggerska hade snubblat på wiren....som tur sprang hon inte så fort,så det gick bra....Hur hon undgick att se att det var febril båtupptagningsverksamhet övergår mitt förstånd, men det är det ju mycket som gör....;-)
Sen smygkördes hela konkarongen i den svarta kvällen tillbaka på samma promenadväg utan något nattligt möte. Att sen handrulla in båt på trailer in i trägårn mellan häck,hus och bilar fick väl gå, men inte vare stora marginaler....
Idag hade jag tänkt täcka henne vid hemkomsten från jobbet, men då hade avloppet korkat igen i vårat lilla hyreshus, så det blev annat att tänka på....
Slutsats:ingen idé att planera, det blir ändå aldrig som man tänkt....
Jag ser morrondagen an med tillförsikt....
Mikke
Svara med citat