Visa ett inlägg
Gammal 2013-09-06, 07:11
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Kommunala val nästa år

Nej, Masse, inte på någon lista, men jag har lovat att bistå en av kandidaterna med kontakter mot den här bosatta utländska gruppen, mestadels engelsmän, med information o.s.v

Jag ska göra en uppdaterad version av frågeställningarna sen 2010, där utlänningarna fick berätta ved de tyckte borde göras på Kalymnos och gradera problemen.

Ännu har inga direktiv kommit om hur man ska registrera sig när man är utlänning. Det räknas olika om man är från EU eller "tredje länder" som det kallas. Vi har en hel del folk från annat håll också.

Alla människor är trötta på den gamla klicken av politiker och pratar om behovet av nya ansikten. Jag håller med till 99 %, men nån surdeg bör nog finnas med för att det ska bli bra jäsning på baket.
Själv är jag inte "tis piatsas", en sån som är på torg och caféer jämt och känner alla människor och vet vad som rör sig. Dock har jag stora öron.

Så, lite inblandad är jag, men det här valet har en annan karaktär än det förra på grund av trojkan och dom där som numera bestämmer... Inga stora löften är möjliga...
Svara med citat