Visa ett inlägg
Gammal 2013-09-08, 12:04
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: ..åter till Karpathos....

...och sa bidde det lordag, och da var det dax att forsoka ta sej (mej) ut till flygplatsen. Dimitri jobbade, sa han hade inte tid, men jag fragade Panayotis pa vandrarhemmet,som numera heter Rhodos Pension, och han hade tid. Sa vi knallade ivaeg till sodra porten,daer han hade sin bil och salunda kom jag ut i vaeldigt god tid,vilket aer skont. Planet gick 19.35 och jag fick en STOR hollaendare bredvid mej, Piet, som brukar bo pa Karpathos ett halvar at gangen. Vi tog en taxi till Pigadia tillsammans,sa jag blev avslaeppt vid 7/11 och knallade ner till Pelagos, i hopp om att bl.a traeffa Andreas, som hade sin fodelsedag idag,lordag. Nu var han inte daer, men en hel del andra bekanta, sa det var minsann trevligt att se dom igen !! Sa smaningom kom Andreas, och skjutsade upp mej till Florida Studios, daer jag skulle bo. Daer bor jag nu, helt allena i eget hus.....
I morse vaknade jag av att nan bankade pa dorren, och jag for upp som skjuten ur en kanon....Det var Rolf Overstrom, varan finske ex-fiskhandlare, som kommit for att haelsa pa.....Sa han fick smaka lite Praest-ost och dito Vaesterbotten, och sen akte jag med honom ner till Pelagos, daer jag lanade en scooter av grabbarna pa AutoMotoCenter....
Just nu sitter jag pa Zephyros, som aer fullbelagt. Det lilla annexet med fyra lagenheter aer faerdigt, och kommer att hyras ut naesta saesong. Det aer ca 26 grader och lite lagom bris,sa nu ska jag ta och aka in till stan och bunkra upp lite mat.....
Mikke
Svara med citat