Visa ett inlägg
Gammal 2013-09-09, 11:49
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: ..åter till Karpathos....

...mandag 9 september.
Efter en tuff natt med raett mykke mygg,sa kvicknade jag vael till vid 9-tiden. Maste skriva lite om Myggus Terribilis, som finns haer pa on. Dom skiljer sej markant fran vara svenska/nordiska mygg genom att vara:mykke mindre,mykke snabbare a svarare att ha ihjael.....Mina ben aer prickiga, men i det stora hela, ett lappri....Har kopt myggspray, aeven om det inte verkar hjaelpa naemvaert.....
God frukost i solens glans pa Florida Studios raett stora balkong. Jag aer helt ensammen daer, och kan gladeligen robba alla andra rum pa diverse fornodeheter,sasom koppar,kastruller,knivar,etc.....Badlakan aer ju ett maste. Varmvattnet racker hur laenge som helst, och idag rakade jag av mej skaegget....
Grannen har enligt Andreas, som blivit biten, en galen hund, sa jag har skaffat en rejael planka. Anfaller den mej sa ska den till de sella jaktmarkerna omedelbums....Andreas visade mej bilder pa sitt hundbett.....
Jag vattnar tregarden varannan dag,sa idag bidde det inget. Den snabba scootern behaller jag tills vidare.... Sen for jag ivaeg och stannade vid AutoMotoCenter, daer tvenne italienska,mindre damer hade lite besvaer med att komma upp pa en 125cc scooter. Tyvaerr snakkade dom ingen engelska, men mina 13 italienska ord verkade raecka till att fa reda peau att dom skulle till Amopi,sa jag erbjod mej att visa genvaegen forbi Garden Villa upp till stora vaegen till flygplatsen,Ampopi och Menetes....Detta chevalereska erbjudande mottogs med tacksamhet, och damerna vinglade ivaeg bakom mej i snigelfart...
Varsamt lotsade jag dom forbi Garden Villa och dom fortsatte i tangentens riktning, hoppas att jag far se dom senare.......Scootern var lite for hog for deras korta ben, men det gar saekert bra......
Sen stack jag upp till tandlaekarn/dental surgeon Dimitri Spanos.Hans sekreterare tog betaeckning naer jag kom, och visade stolt upp pa datorn att jag minsann var inbokad naesta vecka....Jag hade hoppats pa denna vecka, men man far vaelja sina strider, sa jag laet mej noja med detta. Det utlovade vinet som sekreteraren tillverkar utlovades dessutom....Det ser jag fram emot. Just nu pa Zephyros, tempen aer 28 celsius,bla himmel och laber bris. De flesta gaesterna aero utflugna, blott fru Maria med dotter Sofia samt den allerstaedes naervarande, ukrainska staederskan Nadja,som uttryckte glaedje att jag rakat mej....Sofia sjunger bra, och jag hade hoppats att Andreas fixat en gitarr at henne, sa att jag kunde ge henne lite lektioner, men icke....sa hon sitter just nu och plinkar pa min mandola.....Vad dagen i ovrigt har att erbjuda aterstar att se....
Jo, jag glomde att jag varit inne i jaernhandeln och skaffat nagra nya rorkopplingar, for som jag tidigare naemnt, sa vattnar jag traedgarden pa Florida Studios, och en av dom laeckte forskraeckligt.....Far se om jag kan laga den.....
Over and out for now,
Mikke
Svara med citat